Bespaar kosten en tijd dankzij een onestopshop

3  min. leestijd

    Al je aankopen doen op één plek? Makkelijk toch! In een onestopshop ben je dan aan het juiste adres. Dit soort winkel biedt uiteenlopende producten aan die in een bredere zin iets met elkaar te maken hebben. Ook RAJA is zo’n onestopshop: je kan hier terecht voor verpakkingsmateriaal, maar ook voor hygiëneartikelen, kantoorbenodigdheden, onderhoudsgerei en nog zoveel meer. Alles wat van pas komt op kantoor of in een magazijn, zeg maar. Je vindt het allemaal in één catalogus en webshop.

    1. Wat zijn de voordelen van een onestopshop?

    Door gebruik te maken van een one stop shop kan je klant al zijn aankopen centraliseren in één winkel. Je klant verliest dus geen tijd meer met het afstruinen van meerdere winkels en kan in één keer het bestelproces doorlopen en afronden. Daarnaast moet een klant zijn behoeften maar één keer uitleggen aan een verkoper. De verkoper schakelt vervolgens alle producten van zijn assortiment in om de klant op alle vlakken onmiddellijk te helpen. Zo wint je klant kostbare tijd en bouw je als bedrijf een stevigere band met hem op.

    Voordeel 1 : GROEPEERVoordeel 2 : BESPAAR
    • 1 contactpersoon
    • 1 levering
    • 1 facturatie
    • 1 scherpe prijs
    Onze specialisten doen al het zoekwerk.
    Je bestelling wordt snel verzonden in 24 uur.
    Verzeker je van een gratis levering (vanaf € 200).
    Reken op een scherpe prijs door het volumevoordeel.

    2. Wat is een onestopshop?

    Een onestopshop kunnen we ook omschrijven als een ‘alles-in-één-winkel’. Hoe is het concept onestopshop ontstaan? Daarvoor moeten we teruggaan naar het Amerika van de jaren 1920. Consumenten gingen toen nog te voet of sprongen op de fiets richting het stadscentrum om aan hun boodschappen te beginnen. Voor hun vlees moesten ze naar de slager, voor hun groenten naar de versmarkt, voor naaigerief naar een naaiatelier, enz. Alles bij elkaar was je als consument dus wel een tijdje bezig om van winkel A naar winkel B te gaan, en daarna naar winkel C, enz. De oplossing hiervoor was vrij simpel: alles centraliseren op één plek. De one stop shop was geboren!

    Bij een onestopshop ging het aanvankelijk enkel om een fysieke winkel: onder één dak kon je als consument onmiddellijk al je doordeweekse inkopen doen. Tegenwoordig verwijst dit bedrijfsmodel echter ook naar bedrijven die op afstand en/of online een breed assortiment producten en diensten aanbieden aan hun klanten. Het is een bedrijfsvorm die duidelijk in de lift zit en ook in Europa natuurlijk alomtegenwoordig is. Of het nu gaat om de verpakkingssector, de elektronicabranche of het bankwezen, een onestopshop komt in allerlei vormen voor.

    3. Hoe is RAJA een onestopshop voor kantoor en magazijn?

    Alles-in-één-winkels bestaan er in veel vormen en maten, ook in de verpakkingswereld. Bij RAJA kan je uiteraard terecht voor alles wat te maken heeft met verpakkingen: dozen, verpakkingstape, beschermingsmateriaal, enz. Samen met je verpakkingsmateriaal kun je echter nog heel wat andere producten bestellen die van pas komen voor je magazijninrichting en kantoor. Zo vind je bij RAJA ook onder andere:

    Bekijk hier alle producten van de Rajapack onestopshop

    Over de auteur

    Christophe Jansen: Christophe werkt als auteur voor RAJA. Als Content en Communicatie Specialist geeft hij vorm aan het verhaal achter RAJA's producten.
      Leave a reply

      Your email address will not be published. Required fields are marked *





       

      Populaire onderwerpen